Krachtig lichaam, hoe bereik je dit?

handstandJe ziet vanuit ons over het algemeen foto’s van gerechten en inspiratie met recepten over gezonde voeding. Ook laten we zien dat Mirella en ik sporten want dat hoort bij een gezonde levensstijl. Zelf ben ik trainer bij Mom in Balance, het gaat hierbij om total body workouts voor vrouwen. Alle spiergroepen komen aan bod, maar waar de focus echt zit is de core. En hier wil ik je graag wat meer over vertellen. De titel van deze blog geeft al aan dat het gaat om een krachtige lichaam en hoe je dat kan bereiken. Je core trainen is namelijk goed voor je lichaam, het is het center deel van je lichaam en hoe sterker je core is en je deze goed gebruikt verlicht het andere lichamelijke ongemakken.

Wat is je core?

Je core betreft de buik- en rugspieren, middenrif en bekkenbodem (ook de bilspieren dus). Kort gezegd je gehele torso. En je kan het zien als het corset van het lichaam wat sterk en stabiel moet zijn om kracht te kunnen geven vanuit de rest van je lichaam. Dus daar waar je kracht vanuit je benen haalt helpt een sterke core ondersteunen bij deze krachtsinspanning evenals bij je bovenlichaam wanneer je kracht vanuit je armen moet leveren. Als je namelijk iets moet duwen en je spant actief je core aan zul je merken dat je veel meer kracht kunt geven in de beweging. zijwaartse plank

Waar is het goed voor?

Een goede sterke core gaat niet om een platte buik en een sixpack. Uiteraard zul je als je consequent je core traint wel resultaten in dat gebied zien. Het heeft flinke voordelen om tijd en energie te steken in het trainen van je core, ook ik merk nog dat deze steeds sterker wordt door mijn trainingen.
Even wat voordelen op een rijtje:

  • Het zorgt voor een goede lichaamshouding.
  • Het helpt tegen (lage) rugklachten en juiste het trainen van de core en blijven bewegen helpt de pijn te verminderen.
  • Sporten gaat steeds beter en je kunt beter sportprestaties leveren.
  • Bewegingen maken en krachtsinspanning leveren wordt makkelijker.
  • Je bent letterlijk in balans! 

core trainen

Het fijne is dat je het beste je core kan trainen met losse gewichten of beter nog met eigen lichaamsgewicht. Dus je hoeft niet naar de sportschool! Op YouTube kun je heel veel video’s vinden die jou laten zien hoe je op een juiste manier met oefeningen je core kunt trainen of kom mee doen bij de trainingen van Mom in Balance! Echt niet alleen voor mama’s want je kunt als vrouw zijnde gewoon mee doen met de Mpower workouts. Ik zou niet gaan twijfelen maar nu gewoon gaan doen! Succes! 

Liefs Denise



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *