Herfstdip, ik heb hem ook!

Herfstdip!

Ik heb er al eerder over geschreven, de herfstdip. Ik heb er ook last van, de trek naar comfort food, lui zijn en nog veel meer slechte eigenschappen.
Dit herfstdip gevoel wordt versterkt door die gezellige regenachtige dagen, pfff. Heel veel mensen hebben last van een dip als de seizoenen wisselen. Gelukkig zijn er wat eenvoudige dingen die je zelf kunt doen om je weer happy en fit te voelen.

herfstdipWat kun je er aan doen?

Hieronder wat tips:

1.Wakker worden met licht.
Hoe doe je dat? Er zijn speciale wakeup lights of gewoon je gordijnen wat open laten.
2.Bewegen.
Ja ik kan het je wel zeggen. Toch lig ik ‘s avonds ook met een dekentje op de bank.
Het zou goed zijn als je wel elke dag aan je 30 minuten bewegen komt.
Dwing jezelf om er overdag even uit te gaan, rondje om in je pauze of juist een boodschap halen op de fiets.
3. Eet gezond.
Denk aan havermout, pompoenpitten, spinazie, vijgen, kelp, amandelen, avocado, zoete aardappelen en zwarte bonen.
4. Plan leuke activiteiten in de agenda.
Ga er op uit, doe dingen zoals een boswandeling of een keer zwemmen met het gezin.
5. Offline.
Leg die telefoon weg en zet de tv uit. Pak een leuk magazine of boek en een kopje thee en ervaar het gelukshormoon.

Als ik dit zo opschrijf bedenk ik me dat ook ik er niet alles aan doe om er uit te komen! Dus ik ga ik het volgende doen; ik ga een weekplanner maken met doelstellingen per dag. Elke dag een activiteit en alvast bedenken wat we eten. Zo blijf ik fit en kies ik bewust voor gezond!

Heb jij nog een gouden tip om van je hetfstdip af te komen?
Ik hoor het graag!

Liefs,

Mirella



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *