Fit in lockdown

In deze periode is het voor veel mensen moeilijker om gemotiveerd te blijven om te sporten, dan voorheen. Anderen halen juist het beste uit deze tijd en zichzelf. We geven in ieder geval allemaal onze eigen draai aan het sporten in coronatijd. 

Het is inmiddels al bijna een jaar geleden dat we in de eerste lockdown gingen. Afgelopen periode zijn de sportscholen- en verenigingen vaker dicht, dan open geweest. Hoe blijf je in deze tijd fit? En hoe creëer je voor jezelf de ontspanning, maar ook die gewenste uitlaatklep?

Wandelen en nog meer wandelen

Iets waar ik zelf vooral mee bezig ben is wandelingen maken. Goed voor de lichaamsbeweging en om even tot rust te komen. Elke dag minimaal 10.000 stappen is het doel.  Dit houd ik bij door middel van een stappenteller. Met een vriend(in) of familie wandelen is extra gezellig. Zo kun je op een veilige en sportieve manier, toch contact houden met hen. Daarnaast is het vaak ook gemakkelijker om samen op pad te gaan. Je kunt elkaar motiveren, doelen opstellen en een wekelijks wandelmoment in plannen. Loop je liever alleen? Dan is de Ommetje-app misschien iets voor jou. Dit motiveert je dagelijks minimaal 20 minuten te wandelen. Dat is goed voor je lichaam en geest. 

Wil je liever langere wandelingen maken? Dan is het leuk om tijdens het wandelen verschillende mooie locaties te bezoeken. Bij jou in de omgeving, of juist een locatie verder weg. Ik heb echt gezien wat voor mooie plekken ons kleine landje heeft. Wandelen doe ik voornamelijk in ’t Twiske, een fijn recreatiegebied bij mij om de hoek. Ook wandelen in hartje Amsterdam doe ik graag. Het blijft prachtig om te wandelen over de grachten. Afgelopen periode heb ik ook het prachtige bos Elswout in Overveen ontdekt. Een wandeling met mooie paadjes, die zich bevinden tussen prachtige steile mos hellingen. Echt een aanrader! Mocht lopen nou niet helemaal jouw ding zijn. Pak de fiets, ga skeeleren en wees vooral creatief. 

Uitlaatklep

Om je energie kwijt te raken raad ik een actievere activiteit aan. Denise en Mirella halen hier graag de opblaasbare bokszak van de Decatlon voor tevoorschijn. Even lekker losgaan en zo hard en vaak mogelijk slaan als lukt. Echt heel fijn om jezelf compleet mee af te matten. Een goede tip voor een thuis bokstraining is het handig om via Youtube een bokszak-training op te zoeken. Zo weet dat je dat je de juiste vorm van beweging doet. Daarnaast is het ook erg handig voor inspiratie. Start het filmpje en meedoen maar! Het is erg belangrijk om deze tijd een uitlaatklep te hebben. Hiervoor is de bokszak van de Decatlon dus echt ideaal. 

Ik probeer mijn lichaam fit en sterk te houden door middel van verschillende workouts. Het fijne hieraan is, dat je het elk moment van de dag kan doen. Vanuit de woonkamer of op je slaapkamer. In de ochtend of toch liever s’avonds? Je bepaalt het helemaal zelf! Ik trek er graag ongeveer een uur voor uit. Maar ook binnen 15 minuten kan je een hoop doen. Zoek een filmpje op van de specifieke spiergroep die je wilt trainen en je kunt beginnen. Ook kun je kiezen voor een Tabatha of HIIT training. Doe wat bij jou past en wat je leuk vind. Zo houd je het fit blijven in deze tijd het beste vol! De komende periode zal ik je gaan uitdagen via Instagram en facebook met leuke challenges. Samen blijven we zo ook fit!

Liefs Noa



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *