Happy New (Healthy) Life

Een nieuw jaar betekent voor veel mensen goede voornemens zoals sporten, afvallen, stoppen met roken, dry January en dat lijstje kan nog wel verder aangevuld worden. In de winkels vliegen de aanbiedingen van maaltijd vervangers je om de oren en de reclames op tv gaan vooral over diëten en sportscholen. Logisch want het lijkt de makkelijke manier om in te spelen op dat wat menig Nederlander voor ogen heeft. 

Gezond leven
Het is al geruime tijd een thema gezond eten en leven, ook wij houden ons hier als gezonde dutchies mee bezig en toch lijkt het zo makkelijk niet. Zo verdienen de grote commerciële dieet instituten en goeroes heel veel geld met alle mooie beloftes en vragen wij ons af: “waarom trappen we er steeds weer in terwijl we de keerzijden ook al kennen?”
We zijn nou eenmaal mensen en zijn te verleiden door mooie verhalen, mooie prachtige plaatjes hoe het beter kan zijn en laten ons bespelen, psychisch! We zijn emotionele wezens en gevoelig, we willen beter, we willen meer en snel resultaat. En daar gaat het mis! Je moet heel veel discipline hebben om elke week meerdere keren te sporten en om de kilo’s die je eraf hebt weten te krijgen er ook af te houden. Maar het begint allemaal bij zelfliefde, wij vinden het woord ook een beetje flauw. Toch is het zo, want wist je dat jouw streven naar perfectie, oftewel jouw ideaalbeeld, en wanneer je jouw beeld van perfectie hebt bereikt, je dit allang allemaal al weer hebt bijgesteld naar een nieuw beeld van perfectie? Ja dat is diep mensen, want zoals we hierboven al noemden, we willen beter, we willen meer en resultaat. 

Resultaat
Wij willen dat je een goede stabiele basis bereikt waarbij je goed voor jezelf zorgt. En natuurlijk is dat ook met een gezond gewicht, want dat geeft je simpelweg gezondheidsvoordelen. Maar als jij gelukkig kan zijn met jouw lichaam, met jouw vorm van bewegen en balans waarbij gezond een rode lijn is dan heb je al zo veel bereikt!

Gezonde levensstijl
Alles begint met doelen stellen, beginnen met een basis en die onder de knie hebben zodat als je even los laat, je weer makkelijk terug kan naar de basis die je goed kent en waar je je goed bij voelt. Het begint met kleine stapjes voorwaarts en morgen het niet resoluut anders doen, tenzij je daar wel beter op gaat want die mensen bestaan ook 🙂
We willen je graag wat tips geven want inmiddels hebben wij vier jaar een goede basis onder de knie, kunnen wij met regelmaat even een week lekker loslaten en het daarna zonder moeite weer oppakken. Dat loslaten is niet in extremen, maar gewoon even iets minder bewust. Gewoon lekker vakantie vieren en elke dag een ijsje eten bijvoorbeeld. Of de weekenden even niet zo strak en bij de snackbar een patatje bestellen.Voor ons is dat de balans en het kan dus echt met als gevolg dat we fit, gezond en lekker in ons vel zitten.

Tips voor jou
Eet veel groenten, het vult, bevat vezels en zorgt voor de nodige vitamine. Voor recepten kijk je bijvoorbeeld op de website van Veggipedia;
Eet op een dag minimaal twee goed uitgebalanceerde maaltijden met zodat je voldoende en niet te veel van koolhydraten, eiwitten en (gezonde) vetten binnen krijgt;
Gebruik een app zoals myFitnesspal om je te helpen een gezond eetpatroon te ontwikkelen of te volgen of je op de goede weg bent;
Begin de dag met twee glazen water met vers geperst citroensap, dit geeft je een goede kickstart van de dag;
Neem in je yoghurt geen muesli, maar kies voor pure zaden en pitten zoals lijnzaad, chiazaad, zonnebloem- en pompoenpitten.
Neem ‘s avonds een theetje met een stukje 85% chocolade als beloning en je hebt iets om naar uit te kijken;
Zorg dat je geen verleiding in huis haalt. Beperk je tussendoortjes.
Maak zakjes met fruit en groenten en vries deze in. Maak hiervan een snelle smoothie als lunch of gezond tussendoortje;
Bewegen blijkt lastig en weinig tijd? Ga in je lunch pauze even 15 minuten stevig wandelen en doe dat ook direct na je avondeten, 30 minuten per dag goed bewegen is goed voor je;
Moe en koud? Het kan zijn dat je vitaminen te kort komt zoals b12, neem om de dag een gekookt eitje om dit aan te vullen;
Laat je niet te veel leiden door anderen en mooie verhalen;
Lukt het niet alleen ga dan naar een professional zoals een gewichtsconsulente en stel samen haalbare doelen.

Recept Eiwrap!
We helpen je op onze manier op weg met dit lekker lunch recept. Klik op de foto en je gaat naar het recept.


Gerelateerde Posts

Gezonde Dutchies Magazine

Gezonde Dutchies Magazine

Hey Dutchie! We hebben weer iets nieuws voor jou. Het Gezonde Dutchies Magazine en deze is helemaal gratis! In het magazine staan lekkere nieuwe recepten. Ook hebben we verhalen verzameld van échte mensen zoals jij en ook zij hebben hun favoriete recept gegeven om met […]



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *